Versiunea completă
Profesii

Perioada de probă de cel mult 90 de zile, în ultima formă a Codului Muncii

Perioada de probă va fi de maxim 90 de zile calendaristice, atât pentru funcțiile de execuție cât și pentru cele de conducere, iar pentru același post un angajator poate avea în probă mai multe persoane, dar, cumulat, nu mai mult de un an, conform ultimei forme a Codului Muncii obținută de Mediafax.

Geanina Sandu · 17 februarie 2011 · 1 min de citit

Perioada de probă va fi de maxim 90 de zile calendaristice, atât pentru funcțiile de execuție cât și pentru cele de conducere, iar pentru același post un angajator poate avea în probă mai multe persoane, dar, cumulat, nu mai mult de un an, conform ultimei forme a Codului Muncii obținută de Mediafax.

“Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la încheierea contractului individual de muncă se poate stabili o perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice. Verificarea aptitudinilor profesionale la încadrarea persoanelor cu handicap se realizează exclusiv prin modalitatea perioadei de probă de maximum 30 de zile calendaristice”, prevede articolul 31 din ultima formă a Codului Muncii (CM).

Pe durata sau la sfârșitul perioadei de probă, contractul individual de muncă poate înceta numai printr-o notificare scrisă, fără preaviz, la inițiativa oricăreia dintre părți, fără a fi necesară motivarea acesteia.

Pe durata perioadei de probă salariatul beneficiază de toate drepturile și are toate obligațiile prevăzute în legislația muncii, în contractul colectiv de muncă aplicabil, în regulamentul intern, precum și în contractul individual de muncă.

Perioada în care se pot face angajări succesive de probă pentru același post este de maximum 12 luni.

Citește și