Salariul minim brut pe tara - 3,1 mil. lei
Salariul minim brut pe tara - 3,1 mil. lei
Guvernul a aprobat majorarea salariului minim brut pe tara de la 2,8 mil. lei la 3,1 mil. lei, masura urmand sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2005. Noul nivel al salariului corespunde unui program complet de lucru de 171,3 ore in medie pe luna, in anul 2005, ceea ce presupune o suma de 18.093,40 lei/ora de lucru. “Majorarea salariului de baza minim brut pe tara are ca scop stimularea procesului de remotivare a muncii. Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de baza, potrivit incadrarii, nu poate fi inferior nivelului stabilit”, a precizat purtatorul de cuvant al guvernului, Despina Neagoe. Stabilirea, pentru personalul incadrat prin incheierea unui contract individual de munca, a unor salarii de baza sub nivelul salariului minim constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10-20 mil. lei. Noua valoare a salariului de baza minim brut pe tara nu modifica cuantumul drepturilor salariale existente la data intrarii in vigoare a hotararii, stabilite prin contractele colective de munca, contractele individuale de munca sau prin alte acte normative, in functie de nivelul salariului de baza minim brut pe tara. Angajatorul este obligat sa garanteze plata unui salariu brut lunar cel putin egal cu salariul de baza minim brut pe tara.
-
Zelenski dezvăluie o posibilă ofertă a SUA: Ucraina ar putea intra în NATO dacă renunță la Donbas. Președintele ucrainean spune că populația va decideEveniment · 14 noiembrie 2026
-
Haosul pe aeroporturile din SUA continuă: Peste 8.000 de zboruri anulate după blocarea traficului aerian. Milioane de pasageri riscă să fie afectați și în weekendEveniment · 14 noiembrie 2026
-
Primul gaz din Neptun Deep vine în prima jumătate a lui 2027. Ce se știe despre cine îl cumpără și cât rămâne în RomâniaEnergie · 14 noiembrie 2026