Guvernul a aprobat valoarea cosului minim de consum lunar pentru trimestrul IV al anului 2002. Acesta este de 5.283.466 lei pentru o gospodarie de marime medie formata din 2,804 persoane, reprezentand 1.884.261 lei pentru o persoana. Cosul minim de consum lunar este elementul esential de fundamentare a salariului de baza minim pe economie si a politicii salariale. Aceasta valoare a fost calculata la preturile si tarifele din luna decembrie 2002 Valoarea cosului minim de consum lunar pentru trimestrul III al anului 2002, calculata la preturile si tarifele din luna septembrie 2002, a fost de 4.861.522 lei. Potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta 217/2000, Institutul National de Statistica evalueaza trimestrial cosul minim de consum lunar, iar valoarea acestuia este aprobata prin Hotarare de Guvern. De la 1 ianuarie, salariul minim pe economie a crescut la 2,5 milioane de lei, fata de 1.750.000 cat a fost anul trecut. Cresterea salariului minim pe economie a determinat o maririre a veniturilor in special in administratia publica, invatamant, sanatate, cercetare – dezvoltare si informatica. Astfel, salariul mediu net in invatamant a crescut cu 51,7% pana la 6,3 milioane de lei (188,4 dolari), in timp ce in administratia publica salariul a fost de 8,09 milioane de lei (242,1 dolari), in crestere cu 35,4% fata de luna anterioara. Pe ansamblul economiei, salariul mediu net a crescut, in lei, pana la 4,7 milioane (cu 4,5% mai mult decat in decembrie), a castigat sapte unitati in dolari (pana la 141,4), dar exprimat in euro, a ramas la aceeasi valoare ca si in decembrie – 132 (valori calculate la cursul mediu al lunii decembrie si ianuarie pentru cele doua valute stabilit de BNR). In ceea ce priveste salariul mediu brut, acesta a ramas la 6,5 milioane de lei ca si in luna anterioara.