Normele metodologice de aplicare a legii privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilesc obligatia angajatorului de a transmite o serie de informatii Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale (CNPAS), pana la data de 7 februarie. Astfel companiile trebuie sa comunice asiguratorului domeniul de activitate conform clasificarii activitatilor din economia nationala – CAEN, numarul de angajati, fondul de salarii, precum si orice alte informatii solicitate in acest scop. Comunicarea acestor date se face pe baza unei declaratii pe propria raspundere a angajatorilor. Declaratia pe propria raspundere se depune la sediul casei teritoriale de pensii pe raza careia angajatorul isi desfasoara activitatea. Angajatorii care dobandesc personalitate juridica ulterior datei intrarii in vigoare a acestor norme metodologice vor depune declaratia pe propria raspundere in termen de 30 de zile de la data inceperii raporturilor de munca ori de serviciu. Totodata, angajatorii au obligatia sa anunte asiguratorul despre orice modificari aparute in legatura cu datele din declaratia pe propria raspundere, in termen de cel mult 15 zile de cand acestea au survenit. De la inceputul acestui an, autoritatile au stabilit un nou sistem de calcul a contributiilor pentru asigurarile de accidente de munca si boli profesionale. Astfel, daca pana la finele anului trecut, toti angajatorii plateau obligatoriu o cota de 0,5% din fondul brut de salarii, de la 1 ianuarie 2005 cota de contributie variaza intre 0,5% si 4%, in functie de gradul de risc de accidentare in munca si de imbolnavire profesionala. ZF
Profesii
Noi reglementari pentru asigurarile de accidente
Noi reglementari pentru asigurarile de accidente