Curs BNR — 12.11.2026 EUR 5,3459 USD 4,8155 GBP 6,3935
În direct

Suplimente și anuare · 2011

Codul muncii - varianta consolidata 2011

Dacă nu ai reușit să iei noul Cod al Muncii împreună cu Ziarul Financiar, acum îl poți descărca online aici, la prețul de 7 lei. Află noile prevederi introduse în ediția revizuită din 2011. Din sumar: În noul Cod al Muncii a fost introdusă prevederea potrivit căreia în termen de 45 zile calendarist…

Coperta Codul muncii - varianta consolidata 2011

Comandă

Dacă nu ai reușit să iei noul Cod al Muncii împreună cu Ziarul Financiar, acum îl poți descărca online aici, la prețul de 7 lei.

Află noile prevederi introduse în ediția revizuită din 2011.

Din sumar:

În noul Cod al Muncii a fost introdusă prevederea potrivit căreia în termen de 45 zile calendaristice de la data concedierii colective salariatul concediat are dreptul de a fi reangajat cu prioritate pe postul reînființat în aceeași activitate, fără examen, concurs sau perioadă de probă.

Legislația muncii introduce și obiectivele de performanță individuală, precum și criteriile de evaluare a realizării acestora.

Executivul a decis totodată ca articolul referitor la negocierile colective să prevadă că “părțile, reprezentarea acestora și procedura de negociere și încheiere a contractelor colective de muncă se stabilesc potrivit legii”.

O altă prevedere cuprinsă în noul Cod al Muncii face referire la contravaloarea pagubei provocate de către angajat în timpul muncii și imputată acestuia pentru recuperare de către angajator, aceasta urmând să fie limitată la echivalentul a cinci salarii minime brute pe economie.

În ce privește termenul de preaviz, acesta nu poate fi, potrivit Codului Muncii, mai mare de 20 zile lucrătoare pentru salariații cu funcții de execuție sau 45 de zile lucrătoare pentru salariații care ocupă funcții de conducere.

O altă modificare vizează contractele individuale de muncă pe perioadă determinată, care vor putea fi încheiate până la 36 de luni, perioada fiind majorată cu un an.

Codul Muncii reglementează și munca prin agent de muncă temporară, un concept nou introdus. Misiunea de muncă temporară va fi stabilită pentru un termen care nu poate fi mai mare de 24 luni

Noul Cod al muncii majorează sporul acordat pentru munca prestată în timpul nopții de la 15 la sută la 25 la sută din salariul de bază, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puțin trei ore de noapte din timpul normal de lucru.

Noul Cod al muncii prevede și o înăsprire a pedepselor pentru muncă la negru.

Editiile print sunt valabile in limita stocului disponibil. In cazul in care stocul se epuizeaza va fi livrata editia electronica.
Taxele de livrare ale editiilor print vor cadea in sarcina cumparatorului.

Alte suplimente

Supliment ZF - După Afaceri Premium - octombrie 2026Supliment · 2026Supliment ZF - După Afaceri Premium - septembrie 2026Supliment · 2026Anuar ZF Top 100 companii antreprenoriale din România 2026Supliment · 2026Supliment ZF - După Afaceri Premium - iunie 2026Supliment · 2026Anuar Cei mai mari jucători din economie 2026Supliment · 2026Anuar Logistică & Transporturi 2026Supliment · 2026