1. Fiecare modificare adusă la contractul individual de muncă presupune încheierea unui act adițional într-o perioadă de maximum 20 de zile.

2. Atunci când fac noi angajări, directorii de HR pot solicita informații în legătură cu persoana care a candidat pentru acel post de la foștii angajatori (în legătură cu activitățile înde­plinite și cu durata angajării, cu înștiin­țarea candidatului).

3. Trebuie să aibă în vedere modificările care vizează modul de completare a contractelor de muncă: perioada de probă de cel mult 90 de zile (pentru funcții de execuție, față de 30 de zile până acum) și de 120 de zile (pentru funcții de conducere, față de 90 de zile); termenul de preaviz în cazul demisiei nu depă­șește 20 de zile lucrătoare pentru funcțiile de execuție (față de cele 15 zile din legea actuală) și 45 de zile pentru cele de conducere (față de 30 de zile).

4. La finele stagiului de șase luni pe care l-au făcut absolvenții de facultate într-o companie, HR-ul trebuie să le elibereze o adeverință vizată de Inspectoratul Teritorial de Muncă.

5. Angajatorii care au salariați în schimbul de noapte trebuie să modifice statele de plată ale salariaților, întrucât sporul pentru munca de noapte s-a majorat de la 15% la 20%.

6. Pot prelungi perioada contractelor cu perioadă determinată, care poate fi de până la 36 de luni (față de maximum 24 de luni, cum e în prezent).

7. HR-ul trebuie să radieze, prin decizie scrisă, sancțiunile disciplinare ale angajaților în termen de 12 luni de la aplicare dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancțiune.

8. Angajatorul poate refuza concediile mai lungi de 10 zile lucrătoare solicitate de angajați. Până acum, indiferent dacă se opuneau sau nu, angajatorii erau obligați să acorde un concediu neîntrerupt de 15 zile lucrătoare dacă angajații solicitau acest lucru.